fredag 2 augusti 2013

 Fortsättning på Helgromanen,,,Hjärtat,,,,,en stor bit abborre av grillad rök arom som kan avnjutas med de bästa och finaste man har, kärleken till de man en gång lekte med som barn.Vi beundrar vår fisk,dricker en kall,packar ihop våra saker,går hand i hand längs med stigen.Vi är nu i de rus som får oss att bita ihop,själv funderar jag på hur de här skall utformas när vi kommer hem,samtidigt som du frågar mig,vill du åka hem?om du ska få de svar du önskar,som jag tror, så är de nej från hjärtat, men ja för att de känns att vi inte pratar samma språk i vår relations krockar.Nu stannar du till vid stigen,ser på mig,kramar om mig,viskar i mitt öra,förlåt mig du behöver inte svara,vi bäddar i bilen.Vad är de du tänker?frågar jag mig själv i tankegången.Vi vandrar vidare i skogens alla vrår,solnedgången är förtrollande över sjön.I samma ögonblick kommer en hund springande mot oss,glad viftande på svansen sätter den sig vid våra fötter,blir omklappad,de visslar till,hunden inväntar en vissling till och beger sig mot sjökanten,där de står ett par i bad kläder som avnjuter solnedgången och vinkar till oss med ett stort leende.Kvinnan ropar,ädelfisken är utrotad här,vi tittar på varandra och ser lite frågande ut.Vi svarar, de kan vi inte tro,men fina abborrar finns de.Du går sakta fram till paret och berättar om min fångst.Paret ler,de har vi följt här ifrån och skrattar.Kvinnan ropar till mig,de där var inte första gången du dragit upp en fångst och grattar mig.Jag  bockar och niger som en liten flicka.Välkomna åter till vår mark och fiskerättigheter.Lite omtumlande tackar vi för förtroendet till naturen.Vi förklarar att vi stannar i bilen i natt.Paret ser de som en trivsel,och besvarar de med att de kan vi inte göra något åt här i Sverige,allemansrätten är till för alla ett dygn.Paret önskar oss lycka till på nästa fisketur.Vi vänder om till stigen hand i hand med ett romantiskt leende.Nu närmar vi oss bilen,och i mitt bakhuvud ilar en liten tagg,har vi luft i däcken?går de att bädda i bilen?väl framme får jag se att bilens däck har luft.Du bäddar om bilen,av en anledning får jag en ide,min mobil,jag letar fram den,ser över den och får en,,,,,,,fortsättning följer i nästa helgroman Hjärtat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar