fredag 23 augusti 2013


Fortsättning på Helgromanen,,,,,,,Hjärtat,,,,,,,en helt bedårande svartklädd motorcykelkille med en hjälm i ena handen och handskar i den andra handen.Nu blir jag mer mållös en vad jag var innan jag kröp ner i sängen.Hej jag kunde inte sova,så jag har varit och kört av mig lite ilska.Kommer från en ganska mör medelålders man,som för mig är en helt slutkörd av ett snart helt dygn,av påhopp som vi inte kan förstå.Bjuder du på en fika?dum fråga tycker jag för min del,kom in så får vi ta en fika.Du skrattar till och framför,de är jag som ska fika,du ska klä på dig varma kläder för att följa med på en åktur i de blå.Jaha men,kommer från mig utan att bli frågande.Serverar dig fika,smyger upp till min vintergarderob,hittar skinnjacka,stövlar och handskar,rusar ner i badrummet fixar till mig,nu ropar du!undvik smink,så slipper du runda ringar runt ögonen.Med ett leende på läpparna tittar jag mig i spegeln och tänker,aj då,här ska de bli åka av,på ett lite annorlunda vis en vad som varit för en morgon sedan.Nu är jag redo ropar jag från hallen,iklädd vinterkläder med solglasögon.De visar sig att du redan är utanför vid motorcykeln för att fixa till hjälmen som du tänkt dig att jag skall bära.Väl upp på motorcykeln,åker vi lite sakta för att känna av min smidighet som krampaktigt håller dig i midjan.Nu har vi kommit ut på stora vägen, som leder till skärgården.Lite fundersamt får jag en känsla av att vi kommer att bege oss till en plats som varit betydelsefull för mig som tonåring.Vi svänger in på en mindre landsväg,åker sakta,du stannar till, frågar mig om allt känns bra där bak?jag nickar med en hjälm som känns tung som bly.Min krampaktiga känsla har nu svalnat,lite småkryp i benen kommer och går,men inget jag tycker är obehagligt.Efter  nästan en timmes körning,är vi framme,och de blir den plats som jag funderat på.Nu går vi hand i hand ner till de berg som jag tillbringat många sommardagar i tonåren.Vi sätter oss ner beskådar utsikten som är helt makalös denna förmiddag.Du berättar för mig, att rakt över här, på detta stora berg,har varit mitt sociala liv med alla vänner.Och de var den bästa tid i mitt liv.Bad sol brudar och min stora hobby som för alltid fiske.Vi ser på varandra börjar prata årtal och kommer fram till att de är de årtal som jag var här som mest.Nu kramar vi om varandra,reser oss för att åka och äta något,men nu vill jag ge ett kännetecken på att någon varit här,genom att besöka den plats där min sovplats varit.Med samma hemliga aspekt använder jag den då,mycket enkla visitkort som att någon varit där som tillhörde oss.En frukt från trädgården som lades på bordet i trädgården.Du skakar på huvudet kramar om mig hårt,viskar i mitt öra,vad skulle jag göra utan dig?med ett litet hjärta som rusar igenom mig,så rycker jag på axlarna, ger dig en liten puss som avslutas med naggande god kyss.Vi vandrar till motorcykeln,åker till ett litet fint gömställe där de serveras pizzor som är stora som elefant öron och romantiska av högsta betyg.Vi äter och äter ser på dig som om vi varit ett par i all vår tid här på jorden.Nu kommer du med din underbara flirt som bara du kan ge mig,den ger mig de där pirret i magen som jag ej kan motstå,rodnar och känner att jag vill hoppa över till ditt knä,men de händer aldrig,eftersom den känslan behåller jag för mig själv, för att inte visa fullt ut vad jag känner,när vi har de som bäst.Mitt uppe i mitt lyckorus,förklarar du att,,,,,,,,,,,,fortsättning följer i nästa helgroman Hjärtat    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar