fredag 16 augusti 2013

 Fortsättning på Helgromanen,,Hjärtat,,,,,du börjar läsa de brev du håller i dina händer, din röst är ett tonfall som är ironiskt,De här är förta gången som du kommer in genom dörren,utan att krama om mig som vän förut,före de som skett denna helg med oss,och de får mig att se dig som omtumlad,bestört över de brev du nu läser upp ironiskt.Avsändaren skriver att han är så besviken på dig,och att han aldrig skulle göra något så fult mot dig,eftersom ni var vänner.Så mycket som jag har ställt upp på dig när du har haft problem.Hoppas på att han aldrig sätter sin fot hos honom mer.Underskrivet av den besvikne.
Du reser upp din ihop sjunkna kropp,ser på mig och framför,vad har jag gjort?nu ser jag på dig att du vill ha ett svar,men jag kan inte ge något svar.Vi pratar om de som varit under dagen,och kommer fram till att de meddelande som jag fått,betyder att jag blir inblandad i något som jag inte har vetskap om.Men du vet inte heller att du gjort något mer än att du blivit förälskad i mej,under de senaste dygnet.Dels är vi två singlar som hittat varandra efter ett helt år innan i vänskap.Vi dricker upp kaffet ser på varandra,med stora ögon,du ger mig en blink med ögat som bara du kan i rätta stund.Nu bestämmer vi oss för att undersöka saken,du åker hem till dej med ett avsked, vi hörs.Nu rycker jag på mina axlar igen,går mot min säng,kryper ner som en mussla med täcket över huvudet för att få lite mörker i denna tidiga gryning av soluppgång på hemma plan.Men allt som hänt under dagen och de här brevet får mig att fundera i över en timma,somnar till,vaknar av att någon knackar hårt på min dörr,klär mig i morgon rock,springer mot dörren,öppnar den,och där står,,,,,,,fortsättning följer i nästa helgroman Hjärtat



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar