fredag 30 augusti 2013

 Fortsättning på Helgromanen,,,Hjärtat,,,,,med en underton om ditt liv,min kärlek till någon annan har inte varit ett val i mitt liv.Hur blir de då,tänker jag?och lyssnar vidare på din berättelse,som för min egen del ligger till grund för de här brevet som någon i din bekantskap skrivit,troligt vis har du någon ångest,som tar dig tid att berätta,för mig de som var förflutet,men som kommit upp på ytan i nutid.Efter många besvikelser ser du att var svek,inte kan överlåtas på någon annan,men att du har aldrig tvivlat på dina avslut i romanser.Nu ser jag i dina ögon,att de finns ett tvivel på de vi har åstad -kommit de närmaste tjugofyra timmarna.Med en glimt i mina ögon,kommer de något som jag funderat på när vi varit ifrån varandra,och nu hoppar orden ur mig,som att trycka på en knapp från mitt hjärta.Ångrar du dig?,jag sjunker tillbaka som en urblåst ballong,mot ryggstödet av stolen,ser djupt in i dina ögon.De svar som kommer som en lugn filbunke från dig.Nej då,men att flytta ihop skulle nog inte fungera,för,sen blir de tyst.Nu väntar jag lite,tänker hur dum får man vara och fråga om någon ångrar de som hänt för ett dygn sedan!men att du varit så upprymd av kärlek att du har tänkt tanken att flytta ihop,får mig att känna en kärlek med lite till av mig.Eller kan de här vara något som får dig att tvivla på de vi har här och nu,så du tar de här med att flytta ihop som en liten bortförklaring.I mina tankar svarar jag dig med ett leende på läpparna,de får tiden utvisa!.Vi betalar vår nota,klär på oss alla vinterkläder,i mitt tycke,åker en sakta tur hemåt,de blir till mig,nu kliver jag av mör i baken från motorcykeln,tar av mig hjälmen,skakar på benen som domnat den sista biten.Väntar in dig att kliva av,men du sitter kvar som en trogen man med hjälmen i knät.Nu ber du mig komma dig nära,du kramar om mig naggar mig i hakspetsen,viskar i mitt öra,vi hörs gumman.Nu ser jag dig med ryggtavlan emot mig,åka med en sakta fart som övergår till ett motorljud som eskalerar i många höga toner i mina öron,,,,,,,,,,,,mitt Hjärta,,,,,,  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar