fredag 5 juli 2013


 Fortsättning på Helgromanen Hjärtat,,,,,,,vi tror inte våra örons signal,tittar djupt in i våra ögon,du naggar mig i hakspetsen ler och tar min hand går ner till stigen där våra ägodelar är.Du ser över mobilen,dolt nr samt inget mobilsvar.Vi går vidare hand i hand uppslukade av varandra,nu ser vi vår nya plats på avstånd och de ser uppslukande ut med solen som lyser med sina fina strålar igenom tallarna.I lyckoruset ser vi en brun snok som ringlar sig i ett stenrös för att gotta sig solen.Då ringer din mobil,du tar samtalet men av förvåning berättar du att de sa klick när du svarade.Vi vandrar på stigen med ett leende på våra läppar,vi tar ton samtidigt och skrattar till,vad ville du mitt hjärta?,jag bara ler i min iver av lyckorus,svarar med ett naivt svar,äta upp din kropp där borta vid sjökanten.Du ler men förstår inte innehållet i orden av kärleksförklaringen,här krockar våra upplevelser med olika gemenskaper med språket och slangord.Men du tar de med ro och kramar om mig hårt,viskar i mitt öra,vill inte du behålla mig hela livet?,svaret blir klart jag vill,men om du ska äta upp mig,så blir de svårt förklarar du,nu blir jag full av skratt och förklara i detalj att de är en kärleksförklaring till dig i livets underbara stund.Dina öron vill inte ta till sig detta och de kommer en försvarsattack med att du inte kan tänka dej, att äta upp mig,för då går du miste om de bästa go bitarna i min närvaro.Vi drar oss mot sjön,vi ler ihop och låter den raden stå för vad vi menar på olika vis.Nu är vi framme vid de lilla undret som vi beskådat från andra sidan sjön,allt är underbart vackert,vi tar fram vår filt tar våra plastmuggar sätter oss mot varandra med rödvinsflaskan som vi börjat på tidigare idag,slår upp några klunkar i muggarna,skålar för att vi nått ett nytt mål i naturen.När du böjer dej fram mot mig kommer ett pip fån din mobil,du ler, ger mig en snabb puss,ser över mobilen,lämnar över texten till mig,,,,,,,,,,,,fortsättning följer i helgromanen Hjärtat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar