fredag 28 juni 2013

 Fortsättning följer på Helgromanen Hjärtat,,,,,,,får dej att sjunka ner i sommargräset med armarna runt om mig,nosar igenom min kropp som är lätt sommarklädd.Du sprudlar av liv ser till att vi vandrar hand i hand till vattnet som för våra kroppar samman,vi ligger i strandkanten och soltorkar i vår ensamma lilla vik som får oss att förstå att vi är som gjorda för varandra i naturens ägodelar.Vi samlar oss tar oss till vår koja, förbereder en mörk öl i vattenkanten av sjön.Nu får vår glöd till livet fart,packar en picknick korg med smått och gott från våra kylväskor,tar våra öl beger oss till en plats som vi sett ut rakt över sjön.När vi vandrar på stigen mot vårt mål har vi inte släppt våra händer från varandra någon gång,heller inte blickarna som får oss att bara drunkna i varandras drömmar till de mål som vi har framför oss.Helt plötslig släpper du taget om min hand ser till att jag sitter fast om din midja,du småspringer upp några meter upp på höjden i skogsgläntan, visar din kärlek till mig,helt underbart, jag besvarar den med en glöd som bara vill att den ska stanna upp tiden.Som i ett ögonblick hör vi en mobil ringa,,,,,,,,,,,fortsättning följer i nästa helgroman Hjärtat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar