fredag 12 juli 2013

 Fortsättning på helgromanen Hjärtat,,,,,,,,,ser på mig, vill inte byta några ord nu.Jag ser på dig att du är bortkopplad i en annan värld.Mitt leende på läpparna bleknar,och tänker,ska denna eftermiddag tidig kväll bli ett avslut med mobilsamtal som ingen kan förstå,eller ska du sätta på ljudlöst och se över mobilen när du får andrum i denna idyll av god mat,natur och min skönhet för dagen.Tankarna skenar iväg en stund,du förstår att jag har funderingar,när jag är uppe i mitten av tankegången,kramar du mig biter mig i hakspetsen som förut,tittar mig i ögonen,nosar dig bort till mitt öra och viskar,du får mig att leva i nuet,men vi kommer inte att övernatta på den här platsen ikväll gumman.Till min besvikelse drar jag mig undan,för att de namnet gumman,som för min egen del, inte kan tycka om,respekterar jag de för att de är du som använder det.Men att inte få övernatta på den nya underbara plats, får mig att bita ihop min besvikelse,dricka upp de rödvin som finns kvar,och de är inte min starka sida,men i mig känner jag att de som hänt under dagen satt sina spår.Du försöker nå mig med kramar och nosa dig fram över min kropp, som får mig att fälla tårar som bara rinner utan förklaring.Min sårbarhet gör att min kärlek till dig, blir helt dränkt av din underbara bröstvinge ,som slukar mig i ett lyckorus som bara får mig att följa med dina nosande försök att göra de här underbara som två människor kan uppleva.Kärleken till en annans kropp.Nu när den brinnande lusten svalnat för stunden,försöker vi samla oss till att trassla ur de omfång av kläder,blåbärsris och vindskydd som nu ser ut som två jägare som sitter på ett pass i gryningen.Rosiga och fina tar vi ett dopp i de solvarma vattnet,soltorkar smörjer in varandras kroppar i sololja med doft av mynta.Nu kommer en förklaring på..........fortsättning följer i nästa helgroman Hjärtat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar