fredag 19 juli 2013


Fortsättning på Helgromanen,,,,,Hjärtat,,,,,,,,,,de beslutsamma beslutet som du tog alldeles själv,efter de senaste pipet i din mobil.Nu känner du något som inte finns i mina tankar,att de skulle vara någon i vår omgivning som spionerar på oss, här och nu?.Till min förvåning så förstår jag inte hur man kan utlämna sig så som vi gjorde för ett par timmar sedan här i vårt nya paradis.Här kommer nummer två av krockar i vårt nya umgängesliv,du ser på mig med lite omtumlande uttryck,jag kommer med en försvar mekanism,kan du tänka min tanke,i de här fina som vi gjorde för en timma sedan .Frågan blir rak på sak till dej,Vill du lämna ut vårat kärleksliv till någon i vår omgivning som spionerar samt raserar de fina vi har.Nu sitter du intill mig med huvudet mellan dina knän,svarar med en underton som liknar en barnrumpa,jag vill visa att jag tycker om dig,för hela världen.Nu kom nästa krock nummer tre tänker jag för mig själv.De svåra med den här svaret är nog att de inte finns något att förstå.I min panik av svar,plockar ja fram mitt egna kast mete, sätter på en daggmask som är så stor som en kopparorm,Kastar ut rev och daggmask intill de stora näckrosbladen en bra bit bort.Tar upp en flaska mörk öl med smak av lakrits,
Sätter mig en bit bort med spöt intill,små njuter av ölen och tänker,när ska du ta upp spöt då din barnrumpa.I samma sekund får jag ångest över mina tankar,vänder mig om och ser dina tårar rinna ner på dina kinder.Min besvikelse rinner av mig,går fram till dig omfamnar dig, viskar i ditt öra,varför tårar,svaret blir inte något romantiskt denna gång,en puss på min kind med lite kylig känsla av svek.I samma ögonblick rasslar de till i,,,,,,,,fortsättning följer i nästa helgroman Hjärtat 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar