fredag 8 augusti 2014

vi ska försöka få dig att förstå att vi i familjen och övriga runt omkring dig,älskar dig som du är.Men att se dig gå under för att du känner en perfektionist i dig i ditt dagliga arbete är så svårt för för oss att ta till oss,men nu vill vi att du får ett miljöombyte,för att du själv får känna en annan kultur som privatperson tillsammans med oss,framför Amelia.Anna sätter tet i halsen,hostar och harklar fram,varför just Väst Indien,hon får till svar av sin syster,Peter kunde inte få ihop någon annan bokning med så kort varsel för så många personer.Anna reser på sig,ser lite gråtmild ut,när hon tittar Systern i ögonen,och framför vad är de du håller på med, håller på med utbrister Amelia,vi vill att du kommer ifrån ett tag för att vila ut,inget annat som du inte vill berätta för mig utbrister Anna denna gång.De blir tyst i rummet,ja nu kommer de här kontrollbehovet igen Anna säger systern.Anna blir arg,nu har du så fel ska du veta,så prata inte om mitt kontrollbehov i de här sammanhanget tack.Amelia blir rörd över systers bestämdhet,förstår inte att de ligger en misstänksamhet bakom Väst Indien.Anna känner att hon måste fråga om systern eller Peter har kontakt med Mikael på något sätt, men frågan sitter långt inne innan hon frågar Amelia.Vi har ingen kontakt med Mikael,de hade vi när ni träffades ibland förr,för att kunna samåka till olika utställningar och modevisningar.Anna känner sig så dum,förklarar för systern var Mikael ska resa med sina kusiner om fjorton dagar.Nu blir Amelia häpen och lutar sig bakåt i soffhörnet,snälla rara du,tror du att jag som din syster skulle kunna vara så dum och överraska dig med ett sådant sammanträffande,när jag vet hur dåligt du mår i din själ.Förlåt utbrister Anna, de är inte meningen att jag med min misstänksamhet ska utsätta min syster för något jag vet att hon inte skulle göra i mitt tillstånd nu,systrarna kramar om varandra viskar samtidigt, vi är bäst när vi är som hund och katt,de var dom orden de brukar viska till varandra om kvällarna när de skulle sova som barn,när föräldrarna hade olika synpunkter på tiden för sovdags i helgerna.Nu sover vi på de här tycker Amelia,så ses vi efter lunch hos dig.Anna grubblar hela natten över resan,som Peter bokat.Vaknar efter lite sömn,morgonen är tung,så hon tar en promenad före frukost,svänger in på tvärgatan upp till gränden,,,,,,fortsättning följer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar