fredag 15 augusti 2014

 till Mikaels galleria,går in genom dörren som plingar till som alltid.Anna möts av en stressad Mikael som kommer ut från arbetsrummet,men hej Anna vad kan jag hjälpa dig med.Hon blir stum av hans bemötande,Anna harklar till med orden,om du har mobilen med dig till Väst Indien så hör av dig.Anna vänder på klacken mot dörren,då hon hör en röst som låter bitter i hennes öron,vill du de så gör jag det.Anna vänder sig om ser Mikaels fina leende med den vita tandraden,surt kommer från Anna,varför skulle jag be dig att höra av dig om jag inte skulle vilja det.För att du inte är mogen nu att berätta vad som håller på att ske med ditt liv till mig, du är min vän,och jag har en dålig dag tyvärr,men om du vill göra min dag bättre,så kan vi ses över lite te ikväll hos mig,hon blir generad,svarar med ett leende på läpparna,om jag får komma efter nitton,hon får till svar, te med kola smak serveras halv åtta hos mig välkommen.Anna går hem äter lite frukost,plockar fram lite småsaker som hon vill att busfröna Felicia och Frida ska få klippa och klistra i eftermiddag.Hela eftermiddagen blir rolig med mycke skratt och bus,som avslutas med saft och bullar med en promenad till Amelias hem,många kramar blir de innan de skils åt för denna gång.På väg hem,blir de en flaska vin på systembolagen med en firar påse med ett hjärta på.Anna duschar blåser håret,tar på sina slitna jeans och en frackskjorta i vinter vitt,slänger på sig en kavaj,promenadskor går mot Mikael i rask takt.Stannar till vid M fabriken som hon inte besök sedan hon blev sjuk.Går in genom dörren,ser sin chef komma emot henne,med öppna armar,så roligt att se dig,hoppas du mår bättre nu,framför hon med en ganska naiv röst.Anna svarar med en underton av besvikelse,de är mycke bättre med mig nu.Jag ville bara se om ni hade något arbete för er ikväll,själv är jag på väg till en god vän två kvarter bort,framför Anna.Du är så välkommen tillbaka och börja arbete när du känner att du är redo.Anna har på tungan att säga,de kan jag lova att inte kommer att arbeta här mer,men hon tackar förtroendet med att hon hör av sig senare,vänder om med ett leende,mot Mikaels hus,hon ringer på dörren,de tar lång tid innan dörren öppnas,hon räcker fram påsen,med ett leende,den här får vi njuta av vid ett senare tillfälle.Mikael ler,välkommen in i all röra,men lite romantik,,,,,fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar