fredag 11 juli 2014

med de stora leendet som alltid med en vit tandrad.Så roligt vem är de jag se, framför Mikael,Den glada fina Anna,som får en stor kram med ett glatt välkommen,till mig i ett stort arbete med nya snäckor stora som snuslock.Hur har du de Anna,de var så länge sedan,att jag trodde du lämnat Sverige för gott,min sköna fina partydrottning.Anna svarar med ett leende som hon inte kan bära upp helt,du är lika glad och trevlig som förr Mikael,så jag känner att jag vill berätta att jag inte glömt dig, men har kommit in i en fas i livet som jag inte trodde fanns,med darrande röst hoppade bara orden ur munnen på Anna.Mikael ser på henne med djupa blå ögon,vad menar du,har du de inte bra,är de något jag kan göra för dig,Anna rycker på axlarna,och bara ser en riktig god vän i honom,vi kan hålla kontakten med varandra om du vill,självklart vill jag ha kontakt med dig,nu när jag vet att du är i Sverige,och ser ensam ut.Mikael visar runt i gallerian,och de är lika spännande var gång Anna är där,alltid nya visioner med bilder och ramar.Vill du äta lunch med mig efter tolv idag, kommer från Mikael,Anna drar lite på munnen,svarar med ett leende,de skulle vara trevligt,bra då ses vi på Pastahuset tolv och tretti,så arbetar jag vidare med en kund som kommer snart.Anna fortsätter sin promenad,går förbi sin syster för att tala om att hon ska äta lunch med en stilig man,hon har sedan den här dagen,då hon rasat samman, meddelat sig till någon i familjen var hon tar vägen, förutom promenader.Mötet med Mikael känns lite oroligt men hon vill undersöka om hon kan ha förträngt alla fina möten sedan en längre tid tillbaka.När dom väl sitter vid bordet på pastahuset,ler dom och skrattar om var annat,beställer in Ladylufsen menyn som förr med extra parmesan ost på ett stort runt fat,som man får rulla gaffeln från var håll och bara njuta av tillvaron.Nå låt höra nu,vad som får dig att inte arbeta,lilla arbetsmyra.Anna berättar allt vad som hänt, sen förklarar hon sin nya fas i livet,att försöka se de människor hon har runt om sig i familjen samt de få nära vännerna,umgås på ett normalt sätt utanför arbetet.Mikael blir tagen av berättelsen och föreslår att dom kan ses senare ikväll för att umgås hemma hos Anna.Hon tackar för lunchen,går hem och vädrar ut lägenheten,förbereder kvällsmat,dukar framför tv,tar fram kortleken ser till att hon,,,,,,,,fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar