fredag 20 juni 2014

Ringer upp syster som låter glad positiv som vanligt,med ett stort hej hur har du det,dagen har varit bra svarar Anna med ett vemod om besvikelse i rösten.Kan jag komma över ikväll,har något jag vill berätta,men vill inte ta de över mobilen,men kära syster de behöver du inte fråga,här finns bara tid för möten med nära och kära,kommer om en kvart.De Anna ser fram emot är att få leka och busa med sin syster barn, som hon känner att hon försakat dom senaste åren.Men Amelia kommer själv med andan i halsen,kramar om Anna, du är så stark vacker och fin i mina ögon, kommer från en syster som ser strålande ut från topp till tå.Har du dukat med finporslinet kommer från systerns mun,väntar du besök,de dröjer ett tag innan Anna svarar,jag gjorde de,men besöket uteblev,så jag tänkte att du och jag kunde smaska i oss de som var ämnat vår kusin,vad är de du säger, har du väntat besök av vår kusin,jag tror inte mina öron svarar Amelia.Anna blir osäker och försvarar sig med att hon nog tagit fel dag,men talar inte om att hon ringt och sökt sin kusin,för att räta till misstaget.Nu kan jag tala om för dig, om du håller dig lugn, att jag blir riktigt frustrerad av vad jag hör från dig min underbara syster, tonen från Amelia blir i c moll,och Anna sätter sig ner på stolen,ser på sin syster att hon blir högröd i ansiktet,Amelia sätter sig på stolen där de är dukat med finporslinet,håller handen över munnen en minut,lugnar sig, framför med en underton att hon, förstår sig inte på en del människors beteende.Anna frågar vad menar du,de jag menar är,att vår kusin har sedan några dagar, hört av sig till våra föräldrar,för att höra hur de är med dig nu för tiden,framfört att han pratat med dig och att du var lika glad som senast han såg dig med påskfirandet.Men att han inte nämner något om att han skulle besöka dig i helgen.Anna ser på Amelia att hon är så besviken på vår kusin,vi byter ämne till den berättelsen som Amelia inte vill ta över mobilen.Syrran tror du att vi kan ta en resa i slutet av månaden till utlandet,har du styrka till ett lugn på någon annan plats,Anna känner en osäkerhet men svarar de skulle vara om de är med din familj,självklart blir de min familj.Kan Peter boka in oss den sista den här månaden,med lite sol och bad,Anna svarar med en lite dov röst,om jag får en heldag med dina underbara barn här hos mig.Varför skulle du inte få det,,,,,,,,,,fortsättning följer  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar