fredag 27 juni 2014

hjärtat börjar att klappa på Anna,när hon inte kan svara på frågan,de tar en stund när Amelia tittar klarsynt på Anna.Känslan är så overklig för mej att vara moster till så fina underbara barn,att jag tycker att de är jag som har försummat dessa små guldklimpar.Som ger mig så mycke glädje var minut vi ses,Amelia kramar om sin syster,berättar att hon kan förstå att dessa tankar kommer upp,men förklarar med fina ord,vi känner dig som en varm och positiv person som inte skulle för en dag försaka oss, om vi skulle komma i kris här i livet.Du är min bästa vän vad som än händer.Bättre lektant än moster Anna kan inte mina barn få,min roliga påhittiga syster som kunde få mig att skratta en hel natt av dina filifjonka fasoner.Nu kramar vi om varandra,ser till att få i oss lunchen som har väntat till kvällen,kaffetåren med en stor muffins.Amelia åker senare och de blir mörkt och tyst.Av en slump hittar Anna de fina albumet som ligger i nuet på matsalsbordet,disken får vänta till imorgon för att hon känner att hon vill titta längre bak av alla kort,där hittar hon ett kort med då, bästa vännen, som sitter under parasollet med uppbränd näsa efter en soldag på stranden i Spanien.Anna kommer ihåg att hon själv var rödbränd över hela ryggen,sov på nätterna med ett lakan över sig insmord med en halv tub Ldb och kände sig som en hal ål för stunden,på morgonen som ett torrt korvskinn.Tankarna rinner iväg med alla utlandsresor hon varit på,då magkänslan kommer bubblande,bara det inte blir Spanien vi reser till,hon funderar på om hon ska ringa Amelia,och be henne om att de får bli allt annat än Spanien,men hon slår bort tanken,med att hon är med för att få vara moster,att de är barnens önskan som ska stå i centrum den här resan.Magkänslan bubblar upp till ytan vid sänggåendet,kommer mina ideal att kunna vara trumfkortet med mina systerbarn i Spanien,eller får jag vara den där dragkroken,som ser sig själv som en brunbränd tråkig pastill i allt vimmel.Spanien har bara varit för arbetets skull,med kroppsfixering hår kläder med olika roller som alltid har avslutas med en kvällsmåltid i grönt tema,strandpromenad innan sänggående.som dagens början,strandjogging frukost på stående fot,snabbdusch och på väg till nya uppdrag.Så rullade de på i en vecka,sedan stod man på Arlanda med nya uppdrag,,,,,,,,,fortsättning följer   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar