fredag 24 maj 2013

 Fortsättning följer på Helgromanen Hjärtat,,,,att bilen står på bara fälgarna på bilen där bak,vi ser på varandra drar en djup suck och de var de här förövaren hade bidragit oss med.Vi förstår även att de inte är markägaren som givit oss belöning på vårt paradis vid denna sjö,men vi lägger inte mycket energi på varför utan försöker,bibehålla vår tro på de fina som varit i gryningen som nu övergår till tidig morgon.Vi packar ut våra ägodelar från bakluckan,letar fram vår motordrivna pump som vi använder till luftmadrassen och en domkraft.Man slutar inte heller förvånas över att de ligger tändstickor vid var däck som har används för att lufta däcken,detta har lyckas bra och man tror att de varit tonåringar vid platsen.Men av vår goda syn är de en medelålders man som små sprang upp mot vägen.När vi nu återställt däcken,packar tillbaka alla ägodelar,sätter vi oss i bilen försöker starta bilen som inte går igång,men efter lite gnagande hoppar den fridfullt igång,när vi kommit upp från vägskälet hoppar bilen och skuttar som kängurusoppa och går mycket dåligt,du svänger av vägen och slår näven på ratten och frågade mig om vi inte tankat före vi åkte,svaret du vill höra från mig blir helt rätt,de va de sista vi gjorde innan de bar ut till skogen raring,de var de jag tänkte svarar du med en ilsk röst som jag inte känner igen,men tanken från mig är förstående i detta ögonblick.Då är de bara att leta fram reservdunken och hoppas på att vi kommer till en bensinmack så fort som möjligt,så vi kan ta oss hem den här tidiga morgon utan att ringa vänner. När du fyller på med bensin upptäcker du att de ligger vatten och skvalpar i tankluckans nedre veck av plåt.Du hoppar in i bilen berättar vad du upptäckt och bara skakar på huvudet,frågar mig med orolig röst, har du någon som du kan tänka dig i din omgivning som kan tänkas göra dig så besviken,mitt svar är, de behöver jag inte oroa mig för,frågan går över till dej med en brusten röst,du svarar mig med ett lite arrogant nehej du min lilla gumma.Vi hoppar fram med bilen,du tystnar säger inte ett ord,du får mig att känna skuld till detta som hänt,vi närmar oss en bensinstation svänger in där,av vår stora förvåning upptäcker vi en,,,,,,,fortsättning följer i nästa helgroman Hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar